Your Cart

Zarabiaj na Fotografii Kulinarnej lub Produktowej

Blog PixBackdrops

Zarabiaj na Fotografii Kulinarnej lub Produktowej

Zarabianie na fotografii kulinarnej i produktowej wymaga kilku kluczowych kroków.

Fotografia Kulinarna od kilku lat prężnie się rozwija i zyskuje na popularności. W sieci i social mediach znajdziecie wiele ofert kursów fotograficznych od podstaw lub dla zaawansowanych, dla blogerów kulinarnych, którzy chcą poprawić wygląd swoich zdjęć, dla rękodzielników, aby mogli w korzystny sposób zaprezentować swoje produkty. 

Możliwości jest naprawdę wiele, jest wiele ofert robienia zdjęć telefonem, lecz jeśli zależy Ci na zawodowym/profesjonalnym wykonywaniu zdjęć kulinarnych lub produktowych, to zdjęcia telefonem zdecydowanie nie wchodzą w grę.

Z konkretnego powodu – rozdzielczość i waga plików będzie zbyt niska.

Po pierwsze rozwijaj swoje umiejętności fotograficzne, a zaczniesz zarabiać

Zarabiaj na Fotografii Kulinarnej lub Produktowej

Sprzęt: Zainwestuj w dobrą kamerę i odpowiednie obiektywy. W przypadku fotografii kulinarnej i produktowej, przydatne będą obiektywy makro oraz obiektywy o stałej ogniskowej.

Oświetlenie: Naucz się używać naturalnego światła oraz sztucznego oświetlenia, takiego jak softboxy i reflektory.

Kompozycja: Poznaj zasady kompozycji, takie jak reguła trójpodziału, linie prowadzące, oraz techniki stylizacji jedzenia (możesz poznać je w moim Ebooku “5 Zasad Kompozycji w Fotografii Kulinarnej, które musisz znać”)

Fotograficzne Portfolio Online, które będzie zarabiać

Stwórz Portfolio w sieci, aby dotrzeć do klientów docelowych (możesz załączać link do Portfolio w wiadomościach do wybranych klientów). 

W ten sposób udostępnisz swoją pracę, pokażesz` umiejętności oraz doświadczenie, nie przesyłając dużych załączników, które są tylko obciążeniem skrzynki mailowej, mają długi czas ładowania do wglądu, a także zajmują dużo czasu na przeglądaniu ich. 

Różne rodzaje współpracy dla Fotografów Kulinarnych lub Produktowych

Tło Fotograficzne Love Wood
Tło Fotograficzne White Shadows
Tło do zdjęć jedzenia

Współpraca z blogerami i szefami kuchni: Skontaktuj się z lokalnymi restauracjami, szefami kuchni, blogerami kulinarnymi oraz producentami żywności, oferując swoje usługi fotograficzne.

 

Uczestnicz w lokalnych wystawach, targach kulinarnych i eventach branżowych, aby nawiązać kontakty i zaprezentować swoje prace.

 

Marketing 
i Promocja w Fotografii Kulinarnej i Produktowej

Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej
Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej
Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej

Oferuj swoje usługi firmom potrzebującym profesjonalnych zdjęć produktów, takim jak restauracje, kawiarnie, wydawnictwa kulinarne, sklepy internetowe oraz producenci żywności.

Prowadź warsztaty i kursy fotograficzne, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pasjonatami fotografii.

 

Rozwijaj swoje umiejętności 
i wiedzę, zacznij zarabiać na Fotografii

Tło Fotograficzne Greenfield (na sztywnej płycie)
Monochromatyczne stylizacje w Fotografii Kulinarnej

Regularnie uczestnicz w kursach i szkoleniach z zakresu fotografii, stylizacji jedzenia oraz obróbki zdjęć (zwłaszcza od tych, których uważasz za Guru).

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w fotografii kulinarnej i produktowej, inspirując się pracami innych profesjonalistów (nie kopiuj prac innych, bądź kreatywny).

 

Skończ z barterami, aby zarabiać

Twoja praca w zamian za produkty na początku wygląda fajnie. Ty ćwiczysz swoje umiejętności, eksperymentujesz, w zamian dostajesz produkty za darmo. 

Brzmi całkiem, całkiem… 

Ale czy na pewno?

Jeśli robisz zdjęcia kulinarne lub produktowe, to wiesz ile czasu zajmuje to wszystko. Stylizacja, zmiany, eksperymentowanie z kątami ujęcia, oświetlenie, zmiany, obróbka. Dodatkowo czas przygotowania dania z otrzymanych produktów. 

Do tego dochodzi zużycie Twojego sprzętu, w który zainwestowałeś, wcześniejsze inwestycje w inny sprzęt taki jak oświetlenie, statyw, softboxy, tła do zdjęć, rekwizyty. 

Jeśli przeliczysz to wszystko, to może wyjść na to, że to Ty jeszcze dopłacasz do interesu barterowego. 

A co jest gorsze?

Jeśli marki i producenci poznają Cię od strony barterowej, to w większości przypadków nie będą chcieli nigdy zapłacić za Twoje usługi. 

Poza tym, jeśli zaproponujesz swoje usługi odpłatnie, to te firmy zwrócą się do innego fotografa wykonującego zdjęcia za barter. 

Musisz wiedzieć, kiedy zacząć cenić siebie i swoją pracę. 

Jeśli Ty jej nie docenisz, to nikt inny tego nie zrobi za Ciebie. 

Jeśli będziesz stale się rozwijać, a Twoje zdjęcia będą na wysokim poziomie, to z pewnością znajdziesz swoich potencjalnych klientów, którzy przystaną na Twoją stawkę. 

Zajrzyj na Media Społecznościowe PixBackdrops

0