Logo
Zdjęcia Kulinarne i Produktowe

Zarabiaj na Fotografii Kulinarnej lub Produktowej

Jak zacząć zarabiać na Fotografii Kulinarnej i Produktowej ?

Zarabianie na fotografii kulinarnej i produktowej wymaga kilku kluczowych kroków.

Fotografia Kulinarna od kilku lat prężnie się rozwija i zyskuje na popularności. W sieci i social mediach znajdziecie wiele ofert kursów fotograficznych od podstaw lub dla zaawansowanych, dla blogerów kulinarnych, którzy chcą poprawić wygląd swoich zdjęć, dla rękodzielników, aby mogli w korzystny sposób zaprezentować swoje produkty. 

Możliwości jest naprawdę wiele, jest wiele ofert robienia zdjęć telefonem… ale… jeśli zależy Ci na zawodowym/profesjonalnym wykonywaniu zdjęć kulinarnych lub produktowych, to zdjęcia telefonem zdecydowanie nie wchodzą w grę.

Tło do Fotografii Kulinarnej i Produktowej

Po pierwsze rozwijaj swoje umiejętności fotograficzne

Tło Fotograficzne Belleza
Tło do Fotografii Kulinarnej i Produktowej
Tło Fotograficzne Pink Tiles

Sprzęt: Zainwestuj w dobrą kamerę i odpowiednie obiektywy. W przypadku fotografii kulinarnej i produktowej, przydatne będą obiektywy makro oraz obiektywy o stałej ogniskowej.

Oświetlenie: Naucz się używać naturalnego światła oraz sztucznego oświetlenia, takiego jak softboxy i reflektory.

Kompozycja: Poznaj zasady kompozycji, takie jak reguła trójpodziału, linie prowadzące, oraz techniki stylizacji jedzenia (możesz poznać je w moim Ebooku „5 Zasad Kompozycji w Fotografii Kulinarnej, które musisz znać”)

5 Zasad Kompozycji w Fotografii Kulinarnej, które musisz znać

Dzięki temu Ebookowi poznasz najważniejsze kompozycje stylizacji kulinarnych, wraz z konkretnymi przykładami.

Portfolio - stwórz obraz swojej pracy i stylu

Tło Do Fotografii Kulinarnej i Produktowej
Tła do Fotografii Produktowej
Tła do Fotografii Produktowej

Stwórz własne projekty, którymi potem będziesz mógł się reklamować. 

W Fotografii Kulinarnej: możesz przyrządzić potrawę do zdjęć lub kupić gotowce (np. pieczywo, ciasto, fotogeniczne produkty).

W Fotografii Produktowej: użyj swoich kosmetyków, opakowań (produktów zamkniętych) lub kup konkretny produkt, który chciałbyś sfotografować i masz na niego pomysł.

 

Portfolio Online

Stwórz Portfolio w sieci, aby dotrzeć do klientów docelowych (możesz załączać link do Portfolio w wiadomościach do wybranych klientów). 

W ten sposób udostępnisz swoją pracę, pokażesz` umiejętności oraz doświadczenie, nie przesyłając dużych załączników, które są tylko obciążeniem skrzynki mailowej, mają długi czas ładowania do wglądu, a także zajmują dużo czasu na przeglądaniu ich. 

Różne rodzaje współpracy

Tło Fotograficzne Love Wood
Tło Fotograficzne White Shadows
Tło do zdjęć jedzenia

Współpraca z blogerami i szefami kuchni: Skontaktuj się z lokalnymi restauracjami, szefami kuchni, blogerami kulinarnymi oraz producentami żywności, oferując swoje usługi fotograficzne.

 

Uczestnicz w lokalnych wystawach, targach kulinarnych i eventach branżowych, aby nawiązać kontakty i zaprezentować swoje prace.

 

Marketing 
i Promocja

Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej
Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej
Jak zarabiać na fotografii kulinarnej i produktowej

Oferuj swoje usługi firmom potrzebującym profesjonalnych zdjęć produktów, takim jak restauracje, kawiarnie, wydawnictwa kulinarne, sklepy internetowe oraz producenci żywności.

Prowadź warsztaty i kursy fotograficzne, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pasjonatami fotografii.

 

Rozwijaj swoje umiejętności 
i wiedzę

Tło Fotograficzne New Yellow Tiles
Tło Fotograficzne Greenfield (na sztywnej płycie)
Tło Fotograficzne Ginger

Regularnie uczestnicz w kursach i szkoleniach z zakresu fotografii, stylizacji jedzenia oraz obróbki zdjęć (zwłaszcza od tych, których uważasz za Guru).

Bądź na bieżąco z najnowszymi trendami w fotografii kulinarnej i produktowej, inspirując się pracami innych profesjonalistów (nie kopiuj prac innych, bądź kreatywny).

 

Skończ z barterami

Tło Fotograficzne Fresh Pink

Twoja praca w zamian za produkty na początku wygląda fajnie. Ty ćwiczysz swoje umiejętności, eksperymentujesz, w zamian dostajesz produkty za darmo. 

Brzmi całkiem, całkiem… 

Ale czy na pewno?

Jeśli robisz zdjęcia kulinarne lub produktowe, to wiesz ile czasu zajmuje to wszystko. Stylizacja, zmiany, eksperymentowanie z kątami ujęcia, oświetlenie, zmiany, obróbka. Dodatkowo czas przygotowania dania z otrzymanych produktów. 

Do tego dochodzi zużycie Twojego sprzętu, w który zainwestowałeś, wcześniejsze inwestycje w inny sprzęt taki jak oświetlenie, statyw, softboxy, tła do zdjęć, rekwizyty. 

Jeśli przeliczysz to wszystko, to może wyjść na to, że to Ty jeszcze dopłacasz do interesu barterowego. 

A co jest gorsze?

Jeśli marki i producenci poznają Cię od strony barterowej, to w większości przypadków nie będą chcieli nigdy zapłacić za Twoje usługi. 

Poza tym, jeśli zaproponujesz swoje usługi odpłatnie, to te firmy zwrócą się do innego fotografa wykonującego zdjęcia za barter. 

Musisz wiedzieć, kiedy zacząć cenić siebie i swoją pracę. 

Jeśli Ty jej nie docenisz, to nikt inny tego nie zrobi za Ciebie. 

Jeśli będziesz stale się rozwijać, a Twoje zdjęcia będą na wysokim poziomie, to z pewnością znajdziesz swoich potencjalnych klientów, którzy przystaną na Twoją stawkę. 

Dodaj komentarz